AlpeDuZes 2019

7-6

The day after……
Wat hebben we lekker geslapen. Om half 7 liggen we onze berichten door te lezen. Wat een hoop mooie lieve reacties allemaal. Daarna voor het laatst deze reis op de AlpeD’Huez naar de bakker. En gezamenlijk ontbijt. Daarna inpakken en de auto inladen. Fietsen opladen. Esther was even Laura gedag zeggen. En wij Birgit André en Rob piepte er tussenuit om een cadeautje voor Esther te kopen. Een AlpeD’Huez wielershirt en sokken. Dit hebben we tijdens de koffie gegeven. Was een mooi momentje. Daarna gingen we even tanken en afdalen naar le bourg-d’oisans. Op de camping even een klein stopje om Martijn en Mariska gedag te zeggen. En André en Birgit blijven ook nog een dagje langer. Dus ook die gedag gezegd en om 11u reden we weg. Op naar Camping Porte des Vosges, Bulgnéville. We rijden in 2 dagen naar huis. Om half 6 kwamen we aan op de camping. Diner….. friet met mayonaise en kroketje en frikandel. En Rob en Gerrit een biertje. Om half 10 gingen we slapen. Morgen naar huis

6-6

Wat een dag gisteren om 2u zou de wekker gaan maar we konden om 1.45u al niet meer slapen. Na ontbijt zijn Esther Rob Laura en ik met z’n 4en om 2.45u afgedaald.Lange broek overschoenen handschoenen aan en half 4 reden we le bourg-d’oisans binnen. En sloot Martijn ook bij ons aan. We hadden dank zij Willem dit jaar kaarten voor het VIP vak. Dus op de 1e rij vooraan. Wat mooi om dat mee te maken. Relaxed koffie halen wat eten en de burgemeester van le bourg-d’oisans en van Alpe d’Huez loste het startschot om klokslag half 5. Daar gingen we dan in het donker. In 1 lange sliert iedereen in eigen tempo de berg op. Wat een gaaf gezicht als je bijvoorbeeld vanaf bocht 9 het dal in kijkt zie je 1 lange sliert met lichtjes van de fietsers. Indrukwekkend. Om even over zessen was ik de 1e keer boven bij André en Birgit die ons door de dag heen fantastisch hebben verzorgd. Het was voor hun ook een erg koud klusje. Na klim 1 fourageren en door. Wat was dat koud het afdalen. Kouder dan naar de start. En bijna verkleumd van de kou kwam ik beneden. De 3e klim had ik om half 11 al afgerond. Het ging dus eigenlijk best lekker. Mijn telefoon ontplofte inmiddels met allemaal lieve berichtjes. Een mooie duw in de rug. In afdaling  4 werd het wat warmer. Klim 5 in korte broek en korte mouwtjes. En tijdens alle klimmen is het feest op de berg en krijg je genoeg eten aangeboden ZO MOOI. De 6e afdaling kwam ik beneden aan de start Esther en Laura tegen. We besloten met z’n 3en de klus te klaren. Maar in bocht 20 ben ik in overleg met de meiden toch alleen doorgereden. En ik zou na mijn finish terug rijden naar bocht 1  Zo kon ik mijn 6e klim nog geregistreerd  binnen rijden. Het was ook op bij mij maar als ik eigen tempo zou rijden kon ik het nog halen en om rond 7.15 na ruim 2u kwam ik boven. In de armen van Rob gevallen. Toch even op de app kijken. Om 18.45u waren Esther en Laura ook al bij bocht 7. Zou het dan toch…….. ik was half 8 bij bocht 1 Esther gebeld geen gehoor. Timing van bocht 3 kwam nog niet binnen en vanaf daar is het nog zeker een klein half uur. Ik was al een beetje de teleurstelling aan het verwerken toen ik om 19.35u een zwaaiende Esther zag met vlak daarachter Laura.  NEE IK DROOM😂 Even bijkomen en toen met z’n drieën naar de finish. We kunnen het nog halen maar het wordt krap….. Maar om 19.55u kwamen we dan toch met z’n 3en gezamenlijk over de finish. Wat waren we blij en supertrots dat het toch was gelukt. En na de finish een emotioneel weerzien met onze supporters. Ook dat zijn Toppers. Toen kregen we nog een toetje dat de chauffeurs de motorrijders bedankte kippevelmomentje. Daarna zijn we gedrieën terug gefietst naar ieder ons eigen appartement voor een wel verdiende warme douche. Zo kwam er om 23u na een lekker pasta diner einde aan een lange dag.

5-6

Na de dagelijkse rituelen stapte Esther met André en Birgit om 9u in de auto om hun naar de start te brengen voor de alpduzus klim. Samen met Mariska gaan 1x lopend de berg op. In de tussentijd heb ik de fietsen klaar gemaakt voor de grote dag morgen. Om 13u gingen we naar de finish om de 3 toppers binnen te halen. Wat een sfeer en dan te bedenken dat het morgen nog drukker is. Na 4u en 11 minuten kwamen ze gedrieën over de finish. Bij terugkomst vast het voedsel etc. voor morgen klaar gezet en de kleren. De voorspellingen zijn redelijk goed. Niet te warm en een kleine kans op regen. Avondeten afhaalpizza Heeeerlijk. Na het avondeten gaan Esther Birgit en André naar de bezinningsavond. Rob gaat pannenkoeken bakken en ik doe nog weinig. Om ca 9u naar bed want om 2u gaat de wekker. 2.45u dalen we af naar de start. Wat ook hartverwarmend is alle succes wensen. Via alle kanalen. Helemaal top. Morgen Depart 4.30u #zinin

4-6

Vandaag alweer dinsdag. Opgestaan om 8u na een redelijke nachtrust. Esther en Gerrit na de douche naar de bakker. En met zn vijven gezellig aan het ontbijt. De plannen voor vandaag. Gerrit gaat met Laura fietsen om haar het afdalen een beetje bij te leren. We gaan afdalen tot bocht 7. De rest gaat even shoppen in le bourg-doisans. smiddags na de lunch team foto en startnummers ophalen. Ook nog even een meet en greet met Martijn en Mariska. s avonds pasta. Na het eten gingen Rob en Esther pannenkoeken bakken. Toen het hoogtepunt van de avond. Het WK houthakken😁😁op tv. Daarna weer lekker slapen. Tot morgen

3-6

Weer even wennen slapen op hoogte. Maar van half 11 tot 8.15u lekker bijgekomen. Na de douche. Het is wat laag dus ik moest zittend douchen niet ideaal😂 boodschappen gedaan en met zn 3en aan het ontbijt. Rob gaat in de relaxstand tot donderdag en Gerrit en Esther gaan met Laura naar les deux alpes. Gerrit start vanaf de top. De dames dalen af met de auto. Een klein schrik moment. Ik wilde het rek op de trekhaak klemmen maar nooit gezien dat Esthers vinger er tussen zat. AAAUUUUUWWWW. Een mevrouw haalde koud water en ijs. Wat gelukkig wat verzachting gaf. Oke opweg. Op de parkeerplaats van de supermarkt beneden aan de voet van alp dHuez treffen we elkaar. En even later zijn we op weg. Het is toch weer behoorlijk klimmen naar de voet van les deux alpes. En het is best warm ca 32gr. We besluiten niet naar boven te gaan en dezelfde route terug te rijden. In het dorp tosti en ommelet gegeten. En weer terug naar de top. Gerrit op de fiets. De dames met de auto. De klim was zoals verwacht pittig met name de hitte. Onderweg zag ik Esther en Laura nog even. Maar hoe hoger ik kwam hoe beter de temperatuur werd. Ik ben redelijk op mijn gemak in ca 1,5u naar boven gereden. Weer boven een lekker koppie thee en een héérlijke douche (staand😂) Rob had inkopen gedaan en had een héérlijke vegetarische maaltijd voorbereid. Ondertussen hadden we ook contact gehad met André en Birgit. Die hadden wat tegenslag qua reis. Afgesloten wegen slecht weer en een afgesloten berg. Maar uiteindelijk waren zij om 20.15u bij ons. Ook hebben zij nog heerlijk genoten van de kookkunsten van Rob. Daarna nog een wandeling boven op de berg. En om 23.15u gingen we slapen. Tot morgen!!!!

2/6/19
Om half 7 vertrok Dennie weer huiswaarts. Wij Rob Esther en ik startte wat later op en om even over 9u vertrokken wij richting Alpe d’Huez. Om 16.15u waren we boven op de berg. Lokatie gevonden en bij de receptie even inchecken. Ons appartement was wel hier maar niet in het hotel. Wij moesten Maria bellen voor de sleutel. Maria gebeld… voicemail ingesproken sms gestuurd geen reactie. 2e nummer gebeld. Elodie ,de eigenaar, zij zou Maria wel even contacten. Om 17.15u belt ze terug nog geen contact. Zij wist nog iemand anders en inderdaad om 18.15u kwam Bernard met 3 sets sleutels. Eind goed al goed. We zitten aan het parcours Top lokatie. Daarna met Rob en Esther uit eten Pizza heeeerlijk. Kopje thee en daarna lekker slapen.

1/6/19

Om half 8 waren we allemaal wakker. Gerrit ging naar beneden om bij de bakker croisants te halen en een baquetje. Na ontbijt zijn de mannen gedrieen om 9u weggegaan. Uiteindelijk werd het een rit over de Grand Balon en in totaal een kleine 90km. ‘s avonds had Esther Lasagna gemaakt HEEERLIJK

31/5/19

Vandaag de eerste rit in de vogezen. Een mooie rit met z’n vieren. Als toetje hebben Dennie Rob en Gerrit nog een lusje over de Col petit balon gereden. ‘s avonds pasta en ijs toe.

30/5/19:

Lekker relaxed opgestaan. Na ontbijt heeft Esther bitterkoekjes pudding gemaakt voor het diner voor vanavond met Dennie en Rob. Daarna spullen in de auto en reden we even na 9u weg. Om kwart over arriveerde wij op lokatie. Een oud knus huisje zitten we nu met Rob en Dennie. Even bijkletsen en diner preitaart en bitterkoekjes pudding heerlijk.