Marmotte 2016

diverse filmpjes staan online

klik hier

2-7-2016

Mensen wat een dag om 5u ging de wekker. D-day direct aan het ontbijt en flink stevig ontbijten. Wilbert bracht ons even naar Allemont waar wij vanaf daar naar de start gingen fietsen. Wilbert met de auto naar de voet van de Telegraphe 2e klim van de dag. Hij had een tas vol eten voor ons om weer aan te vullen voor ons. TOP.

Bij de start aangekomen was het al een drukte van belang. Een big hug met Rob en allebei naar ons Start vak. Weer achter aansluiten?

Om kwart voor acht was het dan zover oprijden naar de start. En om 7:55u reed ik Door de tijdsregistratie. Ik vond gelijk een fijn groepje en reden we 38!!! Goede benen vandaag? Om even voor half 9 begon ik aan de 1e klim Col du Glandon. Goed weer en een kleine 2 uur later was ik boven. Wat een gekkenhuis daar boven op de top. Koste zeker ruim een kwartiertje. Alleen bidons gevuld en dan de afdaling in. Deze stond bekend als gevaarlijk. Dat was hij ook dus rustig aan. Na een klein half uurtje was ik beneden.

Wind breker en armstukken uit. Op naar Wilbert. Die ik om even voor 12 trof aan de voet van de Telegraphe. Na wat versnaperingen en door Wilbert gehaalde  heerlijke broodjes heb ik deze ook mij goed laten smaken. Na een high 5 ging ik beginnen aan een 12km lange klim. Mooi en regelmatig. Na 1,5u was ik boven.

Daarna afdalen en beginnen aan de voor mij de grote onbekende klim van de dag ook de zwaarste Col du Galibier 17km naar ruim 2600m hoogte. In het dal de 1e 9km gingen prima er lagen al mensen in het gras of hingen uitgeput over het stuur. Ik trapte rustig door.  8 km onder de top was een waterpunt. Bidons gevuld en de eerste spetters. Wind breker aan en weer verder. Maar spetters werden druppels. De wind ging op een klein stormpje lijken kortom een heroïsche strijd ging ik aan. 6km onder de top ook maar het regenjackje aangedaan. De eerste mensen gingen lopen. Ik heb het op film vastgelegd. Dit volgt later. Het ging heel goed ik keek omhoog zag heel klein iets wat op fietsers leek. Moet ik daar heen? Ja daar moest ik heen. Dit is wat ik wilde dus niet klagen maar dragen.  Wat een gevecht en ik moest een traantje wegpinken toen ik vlak voor de tunnel  de verzorgingspost binnen reed. Ik had het koud. Bidons gevuld en wat versnaperingen naar binnen. Licht aan en beginnen aan de afdaling van ruim 40km. In de afdaling zitten namelijk een aantal tunnels. Dus verlichting verplicht. Maar wel Lekker na in totaal 65km klimmen. Het is regenachtig en ik hed het koud. Relatief rustig afdalen dus veiligheid voor alles. Tikte ondanks dat wel even de 67 aan. Om even voor half 5 kwam ik op het laatste rechte vlakke stuk richting alpe d’Huez. Ik voel me goed. Ga op kop 35km in het uur en 20 man in mijn wiel. HEERLIJK

Onder aan de voet nog even bidonnetjes vullen en dan ga ik beginnen aan de klim die ik denk al ca 20x gedaan heb. Ik had berekend dat ik hem in 1u45min moet rijden voor zilver. Ik wil er voor gaan. Maar de kracht vloeit uit mijn benen. Vlak voor de top in het tunneltje wil ik nog er alles eruit halen. Want in mijn hoofd zou het een secondespel worden. Nog even een “sprintje” en ik ben er. In 1u40min IK HEB HET VOLBRACHT!!!!!

Rob en Wilbert staan aan de finish en we feliciteren elkaar. Rob heeft zilver in 9u37min. Ik blijk ook zilver te hebben. Mijn tijd 10u24min. Ruim binnen de tijd binnen dus. (10u45min) Trots ben ik op mijn prestatie.

Na de finish pastaparty diploma ophalen en onze medaille. Helaas waren die op ?Dan maar €10 borg terug ook prima?

Toen gingen we terug naar ons hotel. Onderweg in de afdeling kwamen we ik bocht 19 de laatste deelnemer tegen. Pffff die moest nog 10km klimmen. Respect!!!!

Bij het hotel hadden Stijn en Nalalia nog eten voor ons. Daarna lekker douchen en voldaan naar bed!!

1-7-2016

Vandaag geen wekker gezet maar om 9uur zaten we aan het ontbijt. Wilbert met nog wat stijve knieen. We maken plannen voor de dag van vandaag en morgen.  Na het ontbijt de fietsen prepareren. Morgen om half 6 aan het ontbijt en ook de lunchpakketten en koffie geregeld, daarna de lokatie via streetvieuw bekeken waar we Wilbert morgen kunnen ontmoeten. IMG-20160701-WA0003

Eerst zet hij ons ca half 7 af in Rochtaille. Wij op de fiets naar de start en Wilbert het parcours op richting de telegraphe voordat de weg om 7uur wordt afgesloten. Kleren voor morgen klaar gelegd alles in de oplader. Laat het nu maar komen. Na  4400 weg kilometers en ca 28000 hoogtemeters en een kleine 800 spinning kilometers ben ik er klaar voor.

Daarna lunch in Villa-Reculas. Brood was op 🙁 Dan maar een broodje hamburger….. Na de lunch terug naar Vaujany en rusten. Daarna wat spelen op de computer. Hoogteprofielen bekeken
klim 1 Col du Glandon (ca 30km klimmen)
GlandonS

Hierna na de afdaling en 30km relatief vlak hopen we Wilbert in St. Michel de Maurienne te treffen

Klim2-3 Col du Telegraphe – Col du Galibier (ca 35km klimmen)
GalibierN

klim 4 Alpe d’Huez (14,2km klimmen)
col_alpe_d_huez

wordt vervolgd

30-06-2016

Vandaag de eerste echte dag in de Alpen. Ennn…… het regent 🙁 Maar na het ontbijt hebben we toch besloten de auto te pakken en de fietsen achter op de auto en naar de voet van de Alpe gereden.  In de stromende regen hebben we Wilbert uitgezwaaid die wilde de Alpe lopend bedwingen. Wij terug naar het dorp en bij de supermarkt de auto geparkeerd. Boodschappen gedaan en na terugkomst was het droog. 20160630_143206
de inkopen voor komende zaterdag

De fietsen van de auto en besloten om vandaag niet te klimmen maar lekker vlak te blijven in het dal en ja dan kom je uit om 2x keer dezelfde route te rijden. Uiteindelijk ruim 60km op de teller klik hier voor de route De laatste rit voor de Marmotte.  Morgen maar even goed schoon maken. Na een lekkere douche zijn we op jacht gegaan naar Wilbert. Wij kwamen hem uiteindelijk tegen in de afdaling van de andere kant van de Alpe20160630_153551
U
iteindelijk heeft Wilbert vandaag ca 38km gelopen!!!!! Wij gingen nl. in overleg door naar de top van de Alp om onze startnummers op te halen. Dit duurde even……. Een rij van hier tot Tokio 🙂 En zo kwamen we Wilbert pas weer tegen vlak bij ons appartement.
20160630_162147

Maar de beloning was daar ik heb een rood startnummer (7:50u) en de half 8 starters hebben een zwarte Ik vind rood veeeeeel mooier (HAHAHAHAHAHA) We wilden allebei nog een shirt kopen maar 2x XL was er al niet meer helaas. Dan weer wel een bandana (wat is dat? Een soort hoodfdoekje) gekocht. Bij het startnummer zat ook nog een tas, bidon en handdoek
20160630_191637

Het diner
kipsalade
Lasagna
pannacotta met basilicum
koffie

tot morgen!!

29-06-2016

Gisterenavond mijn startnummer doorgekregen. Ik mag starten in de laatste groep helaas. 7:50u en moet uiterlijk om half 7 ‘s avonds aan de voet van de Alpe d’Huez staan dan mag ik nog aan de laatste klim beginnen. Dat gaat lukken!!
route

Vandaag reisdag. Om 8uur aan het ontbijt. Met z’n vieren deze morgen. Hanan heb ik even na half 9 uitgezwaaid die gaat verhuizen dit weekend. En Wilbert Rob en ik vertrokken even na half 10 richting de alpen.

Na 2 regulieren stops de 3e stop in vizille. Ik naar de bouwmarkt voor een stuk isolatie buis om mijn stuur tijdens de reis te beschermen en de 2 heren naar de decathlon om lampjes te kopen. Die was Rob vergeten en is verplicht om op je fiets te hebben met name in de afdaling van de Galibier zitten nogal wat donkere tunnels. Maar de dames gingen heerlijk shoppen en ik maar wachten bij de auto. Na app contact ben ik er ook maar heen gegaan en heb nog een zweethemd gekocht. Rob naast lampjes, een korte broek een muts, knie- en beenstukken. Wilbert een rugzak. Na een klein uurtje waren we weer onderweg.?

Om even na vijven kwamen we aan bij ons verblijf voor de komende 4 dagen. Erg mooi hier het voelt een beetje als thuiskomen maar ik mis Esther wel eigenlijk. Want ook zij vind het hier geweldig. Maar je hebt luxe paarden en werkpaarden.

Om alvast een beetje in de stemming te komen hebben we een video van de Marmotte bekeken. Erg nuttige besteding.

Diner om 20u
bloemkool soep
Lamskoteletten met spinazie en 3 soorten rijst
aarbeienparfet
koffie

Toen nog een klein rondje gewandeld (stukje berg af en weer op :))

om ca. 23u lekker slapen, het is hier lekker afgekoeld na wat flinke regen en onweersbuien

28-06-2016

De derde dag alweer hier in de Vogezen. En de 2e fietsdag. Eigenlijk een copy van gisteren en wat meer langere klimmen zoals de
Col de sapois
Col de Schlucht (gedeeltelijk)
Route de Cretes
Col de la Crois des Moinats
Maar we begonnen de dag met flink wat afdalen. Het eerste uur van de dag stond er 30km gemiddeld op de teller. In dat uur zijn we ook nog langs een fietsenmaker geweest om bij mij nieuwe remblokjes te monteren achter. Na 45km de eerste koffiestop in GerardMer. Toen gingen we weer verder en was het alleen maar klimmen klimmen klimmen. Om half 1 waren we 2km onder de top van de col de Schlucht. Lunchtime!!20160628_124827

Daarna…. klimmen Route de Cretes. Maar gelukkig kwam er daarna een hele mooie afdaling. Na 100km kregen we wel trek in een drankje.  drie dorpjes door gereden zonder een leuk tentje zijn we uiteindelijk bij de bakker aangeland voor een lekker broodje met cassis. Daarna het laatste uurtje je raad het al klimmen, pffff. 20160628_143917
Gelukkig bleef Hanan bij mij en die heeft mij er perfect doorheen geloodst zodat ik nog puf had voor een eindsprintje (of er in iedergeval op leek) klik hier voor de route van vandaag

Om een uur of 6 sloten ook Rob en Wilbert bij ons aan. Morgen gaat Hanan weer huiswaarts. Wilbert neemt de vrijgevallen plek in. Hij wil ons graag bijstaan met de bevoorrading tijdens de marmotte TOPPIE!!!

Het Diner
Tomaten soep (eet ik wel vaker)
Lasagna met Chiroso en kabeljauw) op verzoek van de kok geprobeerd. Nee het is geen blijvertje
20160628_193200
Tiramisu (ook niet mijn favoriet)

HEERLIJK GEGETEN 🙂

Morgen gaan we richting de alpe Weltrusten

27-06-2016

Goedemorgen prima weertje hier hoor 8uur ontbijt en dan gaan we er een leuke dag van maken20160627_070954

Vanmorgen om 8:55u zaten we al weer op de fiets de armstukken nog even aan maar die gingen al snel uit. Want het was al snel klimmen geblazen. De route liep door veel binnenweggetjes en mooie vergezichten. Ja daar hadden wij ook oog voor.

20160627_110255

Na ca 50km vonden wij het tijd voor koffie en thee. Bij het restataurant ook gevraagd of wij een broodje voor meenemen konden bestellen, dat kon.

20160627_105523

Zo vertrokken wij weer verder met allebei een half stokbrood in onze rugzak :).Na een kleine 65km was hij daar dan de klim van de dag. Ballonde Servance. Wat een kl… (sorry) klim. Heel onregelmatig en er kwam geen einde aan. Maar na veel noeste arbeid zijn we toch boven gekomen.IMG-20160627-WA0003Na de afdaling en nog wat klimwerk vonden wij een leuk reataurantje voor een salade te verorberen, ach ja het is vakantie. Daarna gelijk weer omhoog 8 a 9 % en weer dalen en weer omhoog.  IMG-20160627-WA0007De hele dag door. Lekker Hoor!! Maar met zo’n maatje als Hanan bij je overwinnen we elke klim. Om 16u waren we weer terug bij de herberg. klik hier voor de route

En na een telefoontje met mijn moeder stond er een bordje pasta klaar. Dat is hier de gewoonte. L EK K E R !!! Daarna lekker douchen. Na het eten even mijn remblokjes vervangen. Want ik miste een bocht (niet verder vertellen hoor) in een afdaling 🙁 Gelukkig kon ik rechtdoor een boeren erf oprijden.

vanavond weer heerlijk gegeten
gourgette-mozzerella-tomaat
kipfilet-champignon roomsaus-worteltjes-rijst-sla
APPELGEBAK met koffie

Michel gaf mij nog wel een TIPPIE!! Om langs de route een plastic zak te verstoppen die ik alleen zelf kan vinden met daarin eten en eventueel drinken. Ik heb nl. startnummer 5133 en mag pas om 7:50 starten (balen) En heb zo dus een kleine 5 a 6000 man voor mij die allemaal naar de bevoorrading gaan en dit tot lange wachtrijen leidt. En dus ook verloren tijd. Dit kan wel tot  2 a 3 uur oplopen. En als ik dan onderweg iets “verstop” kan ik mijzelf 1x bevoorraden en onze “volgwagen” halverwege het parcours dan hebben we de verzorgingsposten niet nodig. Theoretisch zou dit moeten werken. Nu de uitvoering nog!! 🙂

Na het diner een poging gedaan om mijn remblokjes te verwisselen. Geen goed gereedschap bij mij. Morgen even langs de “magsin de velos

Voor morgen staat er weer een soortgelijk ritje op de rol. oa gedeeltelijk col de schlucht. En komen Rob en Wilbert ook deze kant op.

26-06-2016

Na een voorspoedige reis zijn we (Hanan en ik) aangekomen in plombieresPlombieres-Les Bains. In de sportherberg. We slapen 3 nachten bij de tot 2 maal toe winnaar van de Marmotte Michel Snel en zijn vrouw Anita.
Ik heb hem alvast wat tips gevraagd. Ik citeer:
Morgen en dinsdag nog kilometers maken,
Woensdag reisdag
Donderdag een klein stukje peddelen en dan beentjes omhoog 🙂 (gouden tip!!) Na een hartelijk ontvangst zijn we onze kamer in gaan richten en daarna op TV het belgisch kampioenschap wielrennen zitte kijken. Gilbert won. Na een uurtje rusten 🙂 hebben we heerlijk gegeten.
Auberine met kaas en rucola / spagetti / chocolade mouse / koffie. Esther even gebeld. We kwamen er achter dat we nog nooit zo lang van elkaar zijn weg geweest 🙁
Morgen op de planning rondje met de Ballon de Servance – Plancer Bas uit en thuis ca 130kmBallon_de_Servance_Plancher_Bas_profile

Gemiddeld: 4 %
Afstand: 18.5 km
Hoogte start: 421 m
Hoogte top: 1158 m
Hoogteverschil: 737 m

Bron: Climbbybike.com

Tot morgen!!

25-06-2016

Morgen vertrekken we richting Frankrijk vandaag nog een lekker clubritje gereden 95km in 3 uurtjes en ‘s avonds nog even gezellig met Esther en Moe uit eten bij Avifauna. TOP VOORBEREIDING!!